×

SAS Idol

Ibland växer kreativa idéer fram från tomma intet. Något ingen förväntar sig och som överträffar allas förväntningar.

Under mars månad 2017 lanserade SAS en kampanj mot deras destinationer i Spanien; Barcelona, Mallorca och Alicante. Spanien-kampanjen skulle dock inte involvera den nya direktlinjen Stockholm-Ibiza. Vi på Tre Kronor Media såg däremot en möjlighet att marknadsföra direktlinjen på ett mer kreativt vis och direkt mot “Ibiza-målgruppen”.

Vi valde att annonsera direktlinjen till Ibiza mitt i hjärtat av party-Stockholm, nämligen vid (knutpunkten) Stureplan där fler nattklubbar trängs inom samma område än på någon annan plats i Sverige. Via en enorm DOOH-yta mitt på Stureplan blixtrade budskapet ”Do you like party? – Travelers go to Ibiza” i riktig nattklubbsanda.

Tre Kronor Media såg till att visningarna styrdes mot tider då Ibiza-målgruppen rörde sig som mest frekvent på Stureplan. Utöver att nå målgruppen vid rätt tillfälle på rätt plats, ville SAS och Tre Kronor Media även flirta med målgruppen för att få större spridning i de sociala kanalerna. Genom det festliga temat ”Do you like party? – Travelers go to Ibiza” spreds budskapet av målgruppen via deras egna sociala medier och marknadsföringen överträffade allas förväntningar.