Stockholm, Sverige, 30 oktober, 2023- Länsförsäkringar inhousar den digitala marknadsföringen. För löpande boost av inhouseteamet har man valt Tre Kronor Media | a Making Science Company som digital byrå.  

För att även framåt nå nya och befintliga kunder i rätt kanal med rätt budskap är det viktigt att inhouseteamet får externa vitamininjektioner och har ett strategiskt bollplank i frågor om digital marknadsföring. “I Tre kronor får vi en byrå som kommer stötta och utvecklas med oss i vår viktiga resa framåt, både strategiskt och operativt” säger Annika Järund, chef Marknad och digital försäljning på Länsförsäkringar AB.

Vi ser fram emot att hjälpa dem med vår digitala och tekniska expertis för att driva framgång för Länsförsäkringar och att påbörja detta nya kapitel tillsammans” säger Niclas Fröberg, VD på Tre Kronor Media | a Making Science Company. 

Länsförsäkringar har sedan fler år ett avtal med Dentsu. Det förlängs vilket innebär att Dentsu även fortsättningsvis kommer vara Länsförsäkringars mediebyrå för bland annat varumärkeskommunikation i breda medier.

Länsförsäkringar är en federation bestående av 23 bolag som agerar på sina lokala marknader i varsin del av Sverige. Tillsammans äger de 23 bolagen servicebolaget Länsförsäkringar AB. I länsförsäkringsgruppen ingår också dottervarumärkena Agria Djurförsäkring, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och Wasa Kredit. Det är Länsförsäkringar AB som ingått avtal med Tre Kronor Media men även länsbolag och dottervarumärken kan skapa egna avtal genom tecknat ramavtal.

Tre Kronor Media | a Making Science Company är en digital affärspartner specialiserad på att hjälpa företag öka sin digitala närvaro och försäljning genom innovativ annonsering och marknadsföring. Som del av Making Science finns verksamheten på 14 marknader med över 1200 anställda världen över.

Presskontakt:

Noelle Runo, Marketing Manager Northern Region

noelle.runo@makingscience.com