Julia Persson – SEM Specialist


Vi på Tre Kronor Media | a Making Science Company vill visa er den verkliga potentialen bakom tekniken: vårt fantastiska team!

Välkommen till vår nya serie ”Meet the Expert”, där vårt team, certifierade inom Google Marketing Platform (GMP), Google Cloud Platform (GCP), Google Ads och många fler kommer berätta om fördelarna med användningen av de mest avancerade marknadsföringsverktygen och det primära värdet som de bidrar med i varje projekt.

Möt Julia Persson, certifierad inom Google Ads, Google Marketing Platform (GMP) och Microsoft Advertising på Tre Kronor Media | a Making Science Company i Sverige! I den här intervjun delar Julia med sig av fördelarna med att vara certifierad i Google Shopping och värdet det tillför kunderna.

Vad är fördelarna med att vara certifierad i Google Shopping?

Förutom trovärdigheten och beviset utåt som certifikaten innebär, gjorde det även mig mycket säkrare med att använda plattformen. Vi specialister använder ofta mängder av olika verktyg varje dag, men det är viktigt att verkligen ta sig tiden att göra en djupdykning i dem. Genom certifieringen upptäckte jag mängder av funktioner som jag inte använde. Vidare kunde jag sedan applicera detta på mina kunders konton och ta dem till nästa nivå – mycket snabbare. I den här branschen är det mycket som är ”learning by doing”, men efter certifieringen är jag mer medveten om de bästa metoderna och kan förklara exakt vad jag gör om kunderna önskar det. Shopping-kampanjerna tenderar att fungera bra för många av våra kunder och i och med certifieringen har vi chansen att leverera ännu bättre resultat. 

Tror du det är viktigt att vara certifierad i Google Shopping för att kunna driva och förbättra kundernas verksamhet på plattformen?

Certifieringen är ett perfekt sätt att få ny inspiration. I allmänhet använder man kanske ett par funktioner varje dag i verktygen, och dessa känner man sig bekväm med. Certifieringsprocessen gav mig verktygen jag behövde för att prova nya funktioner och bli säker på dem mycket snabbare. Kanske har jag gjort något på ett visst sätt, som egentligen kan göras betydligt mer effektivt. Det är dessutom en perfekt språngbräda när man är lite nyare i branschen.

Vad är fördelarna med att vara certifierad? Tror du att det tillför mer värde för kunden?

En certifiering i Google Shopping bevisar att du är skicklig från början till slut och kan leverera kampanjer effektivt och med precision. Det kan definitivt ge kunden ett bevis eller förtroende för att du vet vad du gör. Kunden och du vet att du är uppdaterad på de senaste händelserna och betaprodukterna samt har fått utbildning av Google själva. Det är en sak att hävda att man vet något – och en annan sak att faktiskt ha bevis och kunna genomföra det.


Är du redo att ta din verksamhet till nya höjder med hjälp av Google Ads? Vårt expertteam kan hjälpa dig med alla dina behov som rör plattformen. Tveka inte att kontakta oss!