Google har meddelat att i början av 2024 kommer det interfacet för Search Ads 360 som vi alla känner till (ett av de mest populära verktygen i marknadsföringssviten Google Marketing Platform (GMP)) att upphöra att existera för gott och ersättas av ett nytt. Det nya interfacet skapades för att förbättra upplevelsen för annonsörer och för att hjälpa till att uppnå bättre resultat med bättre hantering av sökkampanjer över flera kanaler.

Även om det kan verka enkelt kan det påverka annonsörer att inte migrera till det nya interfacet. Fortsätt läsa för att ta reda på hur du undviker potentiella konflikter!

Vilka konflikter kan uppstå om man inte migrerar till det nya SA360 interface?


Om annonsörer inte migrerar är det dessa problem som kommer att uppstå:


Vilka är skillnaderna mellan det nuvarande och det nya Search Ads 360-interface?


Med en modern infrastruktur kan det nya Search Ads 360 erbjuda bättre stöd för flera annonskanaler och sökmotorer, inklusive tredjepartspartners. Det innebär att annonsörer kan få tillgång till fler funktioner från andra sökmotorer.

När bör ni migrera till det nya Search Ads 360 interface?


Innan du överväger denna migrering rekommenderar vi att du tar en titt på Googles tidslinje:

Behöver du hjälp med migreringen? Vårt team för Google Marketing Platform kan hjälpa dig med detta och ge dig råd om hur du ska hantera det nya interfacet. 🚀